Κανόνας περί Εμπορικής Επικοινωνίας

Από τον Αύγουστο του 2013 και μέχρι τα τέλη του Αυγούστου 2014 είχαμε δύο νέους νόμους ,που οδήγησαν τον διαδικτυακό τζόγο στην Ελλάδα σε μια νέα εποχή όπου πλέον οι εταιρίες για να μπορέσουν να λανσάρουν υπηρεσίες πρέπει να έχουν άδεια ενώ και οι παίχτες θα φορολογούνται στα καθαρά τους κέρδη. Μιλάμε βέβαια για τους νόμους 4002/2011 και 4141/2013 όπου μέσω αυτών, και ειδικότερα του πρώτου, έχει αλλάξει ο χάρτης αναφορικά με τα online παιχνίδια στην χώρα μας.

Μέσα στο Casino.org.gr έχουμε θέσει εξ’ αρχής ότι η ενημέρωση τόσο των παιχτών όσο και των χρηστών αποτελεί για εμάς Νο.1 προτεραιότητα και για αυτό το λόγο στο άρθρο που ακολουθεί θα δούμε αναλυτικά τον νέο κανόνα Εμπορικής Επικοινωνίας που ψηφίστηκε τον Ιουλίου του 2014 και του οποίου η εφαρμογή ξεκίνησε από 1η Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους. Αν θέλουμε με λίγα λόγια να δούμε τι αντιπροσωπεύει ο νέος αυτός κανονισμός θα λέγαμε ότι πλέον απαγορεύετε ρητά η χρησιμοποίηση γνωστών ή δημοφιλών προσώπων για να διαφημίσουν εταιρίες διαδικτυακού τζόγου.

Για ποιους δημιουργήθηκε ο νέος κανονισμός

Στο 1ο άρθρο του νέου κανονισμού θα δούμε δύο πτυχές του κανονισμού. Καταρχάς η νέα απόφαση 108/6-6-2014 χωρίζεται σε 5 άρθρα και το κάθε ένα από αυτά δίνει πληροφόρηση για τις απαγορεύσεις, ποιους αφορά ο κανονισμός, που εφαρμόζεται, οι υποχρεώσεις αλλά και οι γνωστοποιήσεις που έγιναν από την ΕΕΕΠ.

Το 1ο άρθρο μιλά ακόμη για την διαφορετικότητα των εταιριών όπως είναι ο Stoiximan και τα portals, όπως είναι το Casino.org.gr, καθώς ουσιαστικά τα portals ή τα affiliate sites δεν έχουν καμία ευθύνη αναφορικά με τις διαφημίσεις που έχουν οι εταιρίες διαδικτυακού τζόγου. Βέβαια στο άρθρο αυτό δεν το ξεκαθαρίζει ακριβώς, ενώ στο άρθρο 5 μιλά και για μερική ευθύνη των παραπάνω στο διαφημιστικό υλικό που επιλέγουν για τοποθέτηση στις ιστοσελίδες τους.

Που θα εφαρμοσθεί ο νέος κανονισμός

Στο άρθρο 2 αναφέρετε: “σε όλες τις ενέργειες που αφορούν στο σχεδιασμό, την παραγωγή, διάθεση, προώθηση και την προβολή της διοργάνωσης και διεξαγωγής Παιγνίων και γενικότερα σε όλες τις ενέργειες που εμπίπτουν στην έννοια της Εμπορικής Επικοινωνίας, σύμφωνα με το άρθρο 1 του παρόντος Κανονισμού.”

Αυτό σημαίνει ότι κάθε νέα διαφήμιση θα πρέπει να διέπεται από το 1ο άρθρο του κανονισμού.

Τι απαγορεύετε και ποιες οι υποχρεώσεις των εταιριών με βάση τον νέο κανονισμό

Το 3ο άρθρο αφορά τις απαγορεύσεις της απόφασης 108/6-6-2014, τις οποίες οφείλουμε να γνωρίζουμε.

Συγκεκριμένα:

  • Με τις διαφημίσεις αυτές, απαγορεύετε η προτροπή σε τυχερά παίγνια
  • Με τις διαφημίσεις αυτές, απαγορεύετε η αναφορά περί θετικής κατεύθυνσης για τα παιχνίδια αυτά.
  • Με τις διαφημίσεις αυτές, απαγορεύετε η ψεύτικη πληροφόρηση για νικητές με μεγάλα κέρδη.
  • Με τις διαφημίσεις αυτές, απαγορεύετε να ‘’σπρώχνουμε’’ τους χρήστες στο να παίρνουν μέρος στα παιχνίδια καζίνο.

Εκτός όμως από τις γενικές απαγορεύσεις που είδαμε στο 3ο άρθρο, υπάρχουν και οι απαγορεύσεις στο 4ο όπου:

  • Με τις διαφημίσεις αυτές, απαγορεύετε να προτρέπουν τους παίχτες σε συνεχή παιχνίδια
  • Με τις διαφημίσεις αυτές, απαγορεύετε να προβάλλουμε τα εν λόγω παιχνίδια ως επένδυση.
  • Με τις διαφημίσεις αυτές, απαγορεύετε η προβολή των παιχνιδιών ως μέσο που θα πλουτίσουν οι παίχτες που θα τα παίξουν.
  • Με τις διαφημίσεις αυτές, απαγορεύετε η προσβολή σε προσωπικά δεδομένα των χρηστών όπως εθνικότητα, φύλο και θρησκεία.
  • Μέσα από τον νέο κανονισμό απαγορεύετε η αφισοκόλληση διαφημίσεων κοντά σε χώρους εκπαίδευσης ή χώρους που μαζεύονται άτομα κάτω των 21 ετών.

Το Μπόνους Εγγραφής και η παράγραφός 8

Μέσα από την εν λόγω παράγραφό του νέο κανονισμού έρχεται να τοποθετήσει όρια και στην προώθηση των μπόνους και των προσφορών μέσα από τις διαφημιστικές καμπάνιες. Ουσιαστικά η παράγραφος απαγορεύει στις εταιρίες να χρησιμοποιούν τα μπόνους και ειδικότερα αυτό του Καλωσορίσματος μέσα στις διαφημίσεις τους. Ενώ από την άλλη τους υποχρεώνει να εμφανίζονται σε όλες η ΕΕΕΠ ως η αρχή που διέπει τον διαδικτυακό τζόγο στην Ελλάδα.

Τι άλλαξε από 1η Σεπτέμβριου και η ενημέρωση των εταιριών στην ΕΕΕΠ

Στο τελευταίο και 5ο άρθρο εκτός ότι περιπλέκει και τα portals αλλά και τα affiliate sites με το υλικό που έχουν, μιλά και για την υποχρέωση που έχουν πλέον όλες οι εταιρίες του διαδικτυακού τζόγου να ενημερώνουν την ΕΕΕΠ, 30 μέρες πριν για το περιεχόμενο των διαφημίσεων ή της καμπάνιας που θα τρέξουν. Αυτό γίνετε για να δώσει ή όχι η αρμόδια αρχή το πράσινο φως ή όχι στο λανσάρισμα των διαφημίσεων.

Τέλος αυτό που θα πρέπει να δούμε ή να έχουμε παρατηρήσει είναι ότι πλέον:

  • Δεν θα βλέπουμε γνωστούς Έλληνες, όπως ο ΛΕ-ΠΑ, ο Χαριστέας, ο Μπασινάς και άλλοι σε διαφημίσεις εταιριών διαδικτυακού τζόγου.
  • Δεν υπάρχει καμία διαφήμιση με προσφορές ή μπόνους
  • Η ΕΕΕΠ δίνει το επίσημο οκ για το λανσάρισμα των διαφημίσεων, τόσο για τα banners όσο και για το email marketing που εχουν οι εταιρίες αυτές.